چکيده


قصه کودکانه



آموزش تفکر به کودکان که فلسفه براي کودکان (P4C) نيز ناميده مي‌شود يکي از برنامه‌هاي آموزشي است که مورد توجه بسياري از دست‌اندرکاران تعليم و تربيت کودک قرار گرفته است. در اين برنام? آموزشي از داستان‌ها به‌منزل? ابزار اصلي آموزش استفاده مي‌شود زيرا عقيده بر اين است که داستان‌ها مي‌توانند مهارت‌هاي شناختي و توانايي پرسشگري را در کودک بالا ببرند و در‌نتيجه او را در ارزيابي استدلال‌ها، درک روابط علت و معلولي، کشف و تحليل مفاهيم، و همچنين نتيجه‌گيري درست از رويدادها ياري کنند. به همين منظور، متيو ليپمن، که پايه‌گذار آموزش فلسفه براي کودکان است، داستان‌هايي را با هدف آموزش تفکر به کودکان نوشته است. مقال? حاضر، با تأييد برنام? آموزش فلسفه به کودکان، سعي دارد نشان دهد که استفاده از کتاب‌هاي ادبي کودکان در برنام? درسي يک ضرورت است و مي‌تواند نقش بسزايي در پيشبرد تفکر کودکان داشته باشد. بنابراين بايد به داستان‌هاي ادبي به‌منزل? يک ابزار آموزشي نگاه کرد و داستان‌خواني را جزء برنامه‌هاي اصلي کودکان در مدارس قرار داد تا کودکان بتوانند از طريق گفت‌و‌گو در مورد آن‌ها قدرت تفکر خود را بالا ببرند. نکت? ديگر که بايد به آن توجه کرد اين است که استفاده از داستان راه تعامل بزرگسالان با کودکان را هموار مي‌کند، و در عين افزايش قدرت تفکر، آن‌ها را با رفتار‌ها و مسائل اجتماعي آشنا مي‌سازد.


مقاله هاي بيشتر را در اينجا بخوانيد


 


http://www.voolak.com/



مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما
محل تبلیغات شما محل تبلیغات شما

آخرین وبلاگ ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

Korean Dramas And Actors Carolina tarfand13 Teacher16 سمولی... Karyn انجام پروژه معماری فروش سرویس خواب پلی یورتانی انتشارات آنلاین